Monday, September 14, 2015

Kako nastaju medijske imperije


O novim vlasnicima Studija B pisano je prethodnih nedelja.

Između ostalog se kaže:
"Televizija “Studio B” juče je prodata kompaniji “Maksim Medija”. Ova široj javnosti nepoznata firma u vlasništvu je porodice Miloša i Ružice Krdžić koji rade u medijima duže od deset godina. Danas su vlasnici radija “Hit” koji ima nacionalnu frekvenciju, kao i regionalne radio stanice TDI, “Karolina” i “Jat radio”.
Izvor “Blica” kaže da je Miloš Krdžić prvi ozbiljan novac zaradio prodajući DVD u Beogradu. Bio je vlasnik jednog od prvih DVD klubova “Espro” u ulici Kralja Milutina, jednoj od centralnih u prestonici..."

Fotografija sedišta Radio JAT i TDI radio prilično podseća na prostor kakav bi zauzimao video klub, mada je ovo druga lokacija. (Moguće da je ovo na slici, u ulici Maksima Gorkog, i prethodna adresa, pošto se na sajtovima ovih radio stanica navodi Alekse Nenadovića). U svakom slučaju, podseća i na put od imati-više-radio-stanica-puštamo-muziku-u lokalu-u-novogradnji do medija sa dugom tradicijom, pritom u Beograđanci (mada ne znam da li sa novom vlasničkom strukturom to tako ostaje).


Studio B je prethodnih godina imao veoma problematične trenutke - za vreme i ove i one vlasti - ali je njegova uloga u decenijama za nama veoma bitna: u pogledu informisanja - posebno u Beogradu, u borbi za slobodu medija, kao i u pogledu kulture uopšte, i muzičke kulture specifično.

Jedna era svakako je završena. Ovime, kao i gašenjem Radija B92.

No comments:

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...