Monday, September 7, 2009

BlogOpen u Nišu je završen


BlogOpen je završen, utisaka je stvarno puno. Činjenica da se blogerke i blogeri iz raznih gradova Srbije i regiona već četvrti put okupljaju, bez ikakve zvanične organizacije koja bi stajala iza njih, da se skupovi održavaju svakog puta na različitom mestu, i da spajaju predavanja i druženja, meni je fascinantna.
Postavila sam svoju prezentaciju na SlideShare, IT događaji su o svemu veoma profesionalno izvestili - rečju i slikom, a biće i snimaka i izjava na e-tv.
Živahna internet scena at its best, ja bih rekla.

2 comments:

popkitchen said...

E bas mi je krivo, sto sam propustila i tvoje predavanja i celu manifestaciju.

Nego pitanje - kako bi ti objasnila razliku izmedju medija zajednice ili gradjanskog novinarstva? Pri tom mislim na net. Ako bi se pokrenuo nekakav grupni blog, cija ideja je da bude alternativni izvor informacija, sta bi to bilo. Blog ne finansiraju ni fondacije ni lokalna zajednica ... a lokalnu radio stanicu da. Eto zasto me zanima.

Media Mix said...

Da, takvo je neko pitanje bilo i posle predavanja, a i inace. Primeceno je (konkretno Darko Buldioski @darko156) da se na internetu stvari vec desavaju bottom-up, a da bi inicijativa da se pokrene community media portal (npr. u nasem regionu) bila top-down.
I to je istina, ali nekima uspeva da ozvanicenjem svog community delovanja ostvare pomoc, od fondacija, EU..(ima primera u mojoj prezentaciji).
Ukratko bih mogla reci da je linija vrlo tanka, a nekad ju je i nemoguce uspostaviti.
Sto se mene tice, grupni blog koji bi trebalo da bude alternativni izvor informacija, bio bi medij gradjanskog drustva, finansirao ga neko ili ne.
Studija Evropskog parlamenta o CM u EU kaze: "The Internet enables communities to participate in electronic media production and to organise
themselves and raise awareness by means of electronic communications. It transforms the
sector’s operations on every level. Services similar to Youtube.com will increasingly be utilised
by diverse user groups to create and disseminate content targeted at specific communities of
interest. However, not all of these services fall under the definition of CM used for this study
(i.e. many are not non-profit and users are not necessarily involved in editorial-/programme
management). Yet (...) many CM organisations already use
the Internet as an outlet for their content and many see it as a future alternative to traditional
media such as the Press and current broadcasting methods."

Uglavnom, mislim da je to sto u radio-difuziji, npr. postoje frekvencije, licence, ukratko regulativa, omogucila da stvari tu budu jasnije nego na netu. Ipak, u proslosti su i razne community radio stanice u Evropi krenule kao pirati, a kasnije su regulisale svoj status

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...