Wednesday, March 4, 2009

Mediji i kriza


Zagrebački Jutarnji list objavio je na svom sajtu anketu sa pitanjem: "Posljednjih tjedana porasla je prodaja lijekova za smirenje i antidepresiva za više od 30 posto. Koji je glavni razlog?"
Zanimljivi su rezultati (iako još nisu konačni):
# ekonomska kriza
17,54%
# atmosfera straha koju podgrijavaju mediji
62,28%
# nedostatak sunca tijekom zime
20,18%

Ja lično se ne slažem sa ovakvim preovlađujućim stavom, ali očigledno je koliko posetioci sajta važnim i moćnim smatraju medije.
Interesuje me kakvi bi rezultati bili kod nas.
***
Što se tiče ekonomske krize i Srbije, na "Srpskom Davosu" na Kopaoniku domaći političari i ekonomisti uglavnom su se složili da je ekonomska kriza u zemlji veoma realna i prilično ozbiljna.
A o tome kako je kriza među političkom elitom u Srbiji dočekana u jesen prošle godine (uglavnom nonšalantno, sudeći po izjavama), svedoči ovaj pregled štampe iz tog perioda.

No comments:

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...