Wednesday, June 2, 2010

Posećenost sajtova: Istočna Evropa i Srbija


"The Eastern European Internet is getter bigger and richer, but quality online news is fighting for survival," piše Marius Dragomir ovih dana u češkom Transitions Online. I dodaje: "Alarmingly for the media industry, the Gemius and IAB survey – which covered 12 countries in the region – also indicated that on average, only one or two established media outlets appear among the 10 most popular websites in each country."

Srbija nije uključena u ovo istraživanje (od naših suseda bavili su se samo Hrvatskom). Ipak, rezultati pretrage najposećenijih sajtova u Srbiji na Alexi, međunarodnom meraču internet saobraćaja, pokazuju isti trend i u Srbiji. Najposećeniji su Google, Facebook, You Tube, Google.rs, Yahoo, Wikipedia, B92, Blic, Blogger, Windows Live.

Ako se pogledaju rezultati samo sajtova iz Srbije, rezultati su sledeći:

B92, Blic, Krstarica, Limundo, Infostud, Polovni automobili, Press, Mondo, Naslovi, Poznanici.

Dakle, vesti u (širem) regionu nisu pioritet, a što se budućnosti i online novinarstva tiče, evo zaključka iz teksta sa početka:

"We have good indications of what the future will bring to the Internet in Eastern Europe, but it’s still difficult to say what it will mean for online journalism. What is clear is that the next five or so years will be a crucial period for the online media to win readers. This means investment. Without it, in several years, the Internet in most of the region might turn into a news-free web."

Photo credit

2 comments:

Predrag Supurović said...

Ne razumem kako ste došli do zaključka da mediji nisu među najposećenijim sajtovima u Srbiji ako su od deset, pet sajtova upravo sajtovi koji distribuiraju vesti, a od toga, prva dva mesta upravo drže medijske kuće.

Treba uzeti u obzir i ponašanje korisnika. Očigledno je da mnogi prate vesti online ali naravno da neće pratiti sve medije nego jedan ili dva izabrana. Posmatrajući tako, mediji u stvari imaju odličan rezultat, jer se čak njih pet kotira u prvih deset iako, praktično, dele između sebe publiku.

Iz to, vesti se obično prate ili preko RSS ili preko agregatora tako da se na sajtove odlazi samo ako je vest interesantna.

Uzevši to u obzir, ponovo je rezultat odličan, jer mediji uspevaju da zainteresuju svoje čitaoce da ipak dođu na sajt u pročitaju celu vest.

Treći aspekt u ovoj analizi treba d abudu sporedni sadržaji koje mediji nude na sajtovima, osim vesti. Mislim da za visoko mesto B92 moe da zahvali upravo sporednim sadržajima kojih ima mnogo i koji zadržavaju korinsike. Sa stanovišta posećenosti to je dobro, ali bi bilo interesantnije upotrediti samo one posete koje usmerene kao osnovnoj delatnosti medija - vestima.

Media Mix said...

Kao i u vecini slucajeva, interpretacija zavisi od perspektive iz koje se gleda:)
Ipak, ja nisam nesto posebno ocenjivala da li su nasi medijski sajtovi uspesni, vec sam napomenula da prate trend u Istocnoj Evropi da su od deset najposecenijih 1-2 medijska sajta.
Sto se mene tice, pozitivna vest je da su od nasih medijskih sajtova najposeceniji bas Blic i B92 koji pruzaju obilje korisnih informacija, a ne sajtovi nekih drugih medija

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...