Wednesday, October 15, 2008

Zenit i Snob



O Zenitu: Oživljavanje bogate istorije


Fototipsko izdanje avangardnog časopisa „Zenit” i monografija o časopisu koju su uradile istoričarka književnosti Vidosava Golubović i istoričarka umetnosti Irina Subotić, posle dve godine velikog truda najzad se nalazi pred našom i svetskom javnošću. Ovo kapitalno delo nastalo je zajedničkim trudom tri suizdavača – Instituta za književnost i umetnost iz Beograda, Narodne biblioteke Srbije i Kulturno-prosvjetnog društva „Prosvjeta” iz Zagreba. Štampano je u impresivnom tiražu od 1.000 primeraka, a od pre nekoliko dana nalazi se u svim boljim knjižarama u Beogradu i Srbiji, po ceni od 12.500 dinara. (Politika)

Časopis "Zenit" pokrenuo je 1921. godine u Zagrebu avangardni umetnik Ljubomir Micić. Tri godine kasnije, redakcija "Zenita" premeštena je u Beograd. Tu je radila do 1926. godine, kada je objavljen poslednji, 43. i zabranjeni broj tog časopisa. (Iz vesti na B92)

Posle drugog svetskog rata, njegova avangarda je pala u zaborav, a bolju komunikaciju imao je sa inostranstvom. Interesovanje za njegovo delo obnovljeno je šezdesetih godina prošlog veka. (Iz vesti u E-novinama).
Među onima koji su se svojim radom nadovezivali na nasleđe zenitizma bio je i Bora Ćosić, po čijoj publikaciji Mixed Media i ovaj blog nosi (malo modifikovano) ime.




O Snobu: Stvaranje bogate budućnosti


Ruski bogataš i plejboj Mikhail Prokhorov pokreće časopis koji se jednostavno zove Snob. Iako sam spada u oligarhe, ovaj magazin namenjen je višoj srednoj klasi - uspešnim profesionalcima, to jest:

But despite being the brainchild of an oligarch, the publication is not aimed at super-rich Russians, nor at the country's more than 100,000 millionaires. Instead, it appears to target well-to-do professionals. Readers are expected to be between 35 and 50 and earn £2,500 to £5,000 a month, says Ms Erykalina. In other words, they are the top end of Russia's middle class. (The Independent)

U tekstu ima i zanimljiva opservacija o tome kako se u modernoj Rusiji starim bogatsvom smatra ono stečeno ranih 90ih (čiji su vlasnici već proputovali svet i videli kako stvari stoje drugde), za razliku od novobogataša koji su to postali zahvaljujući skorijem trendu prodaje nafte.

Ranije ove godine pisano je i o pokretanju društvene mreže (na koju bi se dolazilo samo po pozivu - slično kao aSmallWorld.net) za bogate, uspešne, slavne...u okviru istog projekta, a najavljena je i TV sa istom ciljnom grupom. Više informacija, za one koji znaju ruski, na sajtu

Zaključak, kao i kod onih više hiljada VIP karata za Madonu u Budvi: Čovek zna gde živi i kakvo je raspoloženje i brojnost ciljne grupe. Zna da je zenit snoba u toku.









1 comment:

popkitchen said...

Mislim da je zenitizam jedan od retkih umetnickih pokreta iz naseg regiona koji je korespondirao sa onim sto se u tom trenutku deshavalo u svetu. Prosle godine sam bila na izlozbi o avangardi u British Library i naravno da su imali deo o aktivnostima iz Beograda i Zagreba, jer je izlozba bila podeljena po gradovima.

Mozda je slichna situacija, domaca pop scene s'pocetka 80-ih, novi talas i to. Necu da pravim nekakvu nategnutu tezu, to je samo utisak. Cisto da se zapitamo cime se bavimo danas...

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...