Današnji američki izbori su za ceo svet jedni od najzanimljivijih godinama unazad. Mogli bi vrlo lako postati istorijskim, tj. ako pobedi Barak Obama.
Ne znam da li se sećate prethodnih izbora u SAD, onih iz 2004. godine. Uglavnom, tada je jedan od najvećih noviteta i kurioziteta bila upotreba blogova u izveštavanju o kampanji, iz uglova koji nisu bili prisutni u tradicionalnim medijima.
Sada, četiri godine kasnije, pojavili su se novi izvori informacija u onlajn svetu, a tradicionalni mediji su našli nove načine da na što raznovrsnije načine prate uzbudljivu kampanju i izbornu noć.
U jučerašnjem tekstu Campaigns in a Web 2.0 World Njujork Tajms piše o raznovrsnim medijskim novitetima ove izborne kampanje:
Old media, apparently, can learn new media tricks. Not since 1960, when John F. Kennedy won in part because of the increasingly popular medium of television, has changing technology had such an impact on the political campaigns and the organizations covering them.
For many viewers, the 2008 election has become a kind of hybrid in which the dividing line between online and off, broadcast and cable, pop culture and civic culture, has been all but obliterated.
Many of the media outlets influencing the 2008 election simply were not around in 2004. YouTube did not exist, and Facebook barely reached beyond the Ivy League. There was no Huffington Post to encourage citizen reporters...
For many viewers, the 2008 election has become a kind of hybrid in which the dividing line between online and off, broadcast and cable, pop culture and civic culture, has been all but obliterated.
Many of the media outlets influencing the 2008 election simply were not around in 2004. YouTube did not exist, and Facebook barely reached beyond the Ivy League. There was no Huffington Post to encourage citizen reporters...
I još:
“Old media outlets — the networks, the newspapers — learned a lot of lessons from the last cycle and didn’t allow others to own the online space this time,” said Rick Klein, the senior political reporter for ABC News.
Evo jedne ilustracije toga: CNN je pozvao Juliu Allison, dating kolumnistkinju, koju sam ranije pominjala u potpuno drugačijem kontekstu, da zajedno sa dve drugarice iz NonSociety, iz njihovog (CNN) štaba bloguje o izbornoj noći. (Videćemo kako će to izgledati, i koje aspekte će odlučiti da pokriju, ali zna se da će se obući u plavo, belo i crveno. )
UPDATE: Nakon što su druge opcije isključene, odlučeno je da se bloguje o sebi i provodu u CNNu.
***
Kod nas, u Medija Centru organizuje se 'Američka izborna noć', na INFO kanalu B92 u jedan iza ponoći takođe počinje specijalan program posvećen ovoj temi, a na TV FOX u 23.35.
Videćemo sutra da li će, zajedno sa novim medijima i novim taktikama tradicionalnih medija, Amerika, a posredno i veći deo sveta, dobiti bitno novog i drugačijeg predsednika.
2 comments:
Na kraju je ipak Obama pobijedio... :D
Ono što mi je zapalo za oko (ili uho, kako god) je kako mnogi mediji hvale Obamu jer je sjajno iskoristio Internet kao medij. Ne samo da je tako privukao mlade glasače, već je preko Interneta, navodno, skupio veliku lovu za svoju kampanju. Sve po 10ak dolara, ali se nakupilo dovoljno da si može priuštiti onu maratonsku reklamu na TVu u udarnom terminu.
Ne pratim američku politiku ni izbore u većoj mjeri, ali ne znam kad se zadnji put desilo da demokratski kandidat skupi više love od republikanskog. A to se ovaj put desilo. Naravno, nezanemariva je Obamina karizma, ali to ne umanjuje utjecaj novog medija u cijeloj priči.
Da, to je takodje vrlo zanimljiv aspekt. Ne samo da su mediji shvatili sta sve mogu sa internetom, vec i sami kandidati, posebno Barak Obama. I to je simbolicno zanimljivo - neko od koga se ocekuje nova vrsta vodjstva je sebe na putu do lideskog mesta znacajno predstavio bas kroz nove medije
Post a Comment