Wednesday, April 22, 2009

Mere države u medijskoj krizi

Država će podržati one medije i projekte koji doprinose kvalitetu i boljoj medijskoj slici u Srbji, izjavio je ministar kulture Nebojša Bradić. Samo kvaliteni mediji na tržištu mogu da budu referentni, a u vremenu krize neće svi opstati, već „oni koji imaju šta da urade u medijskom prostoru”, kazao je Bradić RTS-u. (Prenosi Blic)

Osim ministra, u sinoćnoj emisiji bili su još i Biljana Stepanović (Ekonomist) i Manojlo Vukotić (Večernje Novosti). Prema prvobitnoj najavi, u emisiji je trebalo da bude Đoko Kesić (direktor i glavni i odgovorni urednik svih izdanja Pressa). Interesuje me da li bi mu ministar rekao da ne, Press ne spada u ta kvalitetna izdanja, te da ne mogu očekivati pomoć. To jest, pitam se koji će mediji biti označeni kao oni koji koji doprinose kvalitetu i boljoj medijskoj slici. Drugo, teza koju je izneo, da su mediji proizvođači robe (informacija), kao i svako drugi, i da ako veliki broj firmi propada, mogu i mediji, nije baš koherentna sa namerom da se pomogne medijima.

Ministar se osvrnuo i na internet izadnja štampe, pitam se na šta je tačno mislio i kako je došao do ovih zaključaka:

Pojava internet izdanja, prema mišljenju ministra, produžava kvalitet i život novina i pruža priliku za razvoj analitičkog novinarstva koje javnom mnjenju može da ponudi jednu drugačiju medijsku sliku.

Svaki deo ove teze predmet je velikih diskusija u medijskom svetu, sa validnim argumentima i za i protiv (izuzev onoga što deluje neupitno: da internet produžava život štampanim tekstovima), a najvećim delom zavisi od konkretnih slučajeva, pa je čudno da ministar ovo tvrdi kao da je sve jasno i opštevažeće.

/media, economic crisis, Serbia/

No comments:

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...