Beleške sa skupa: Imidž Evrope u srpskim medijima.
Juče je održana tribina Imidž Evrope u srpskim medijima, i sa iste prenosim nekoliko ilustrativnih beleški.
Jovanka Matić (Institut društvenih nauka): Slika Evrope u medijima u Srbiji je tokom 90ih i nakon 2000. uvek bila simplifikovana (bilo pozitivna ili negativna) i u službi ciljeva političkih elita.
Tanja Miščević (osim što predaje na Fakultetu političkih nauka, bila je direktorka Kancelarije za pridruživanje Evropskoj uniji): U istraživanjima javnog mnjenja, spovedenim prethodnih godina, samo 7% građana odgovara da prati temu evropskih integracija, a informiše se uglavnom preko elektronskih medija.
EU integracije nisu 'seksi tema', a odgovornost za to leži na novinarima, koji nisu dovoljno informisani, i još više na vlasničkoj strukturi medija (iza njih često stoje tajkuni kojima približavanje EU nikako nije cilj).
Jovanka Matić: Odgovornost za to što je medijska slika o Evropskoj uniji i životu ljudi u njoj siromašna leži prevenstveno na javnom servisu. On bi trebalo da ima obrazovnu ulogu u ovom pogledu, ako je to, bar deklarativno, prioritet spoljne politike Srbije. Međutim, količina informacija koja se kroz informativni program RTS dobija o događajima van Srbije je izuzetno mala. Istraživanje programa RTS je pokazalo da je tokom jedne nedelje, tokom koje je program praćen, od 150 informativnih emisija, samo dve su se bavile temama nevezanim za Srbiju.
Više o projektu evropskih integracija u medijima ovde.
/European integration, European Union, media, Serbia/
No comments:
Post a Comment