Tuesday, May 12, 2009

Krizni citati


"Štampani mediji u Srbiji u prvih šest meseci ove godine, kako se procenjuje, imaće 20 do 40 odsto manje prihode od oglašivača, saopšteno je juče na skupu koji je organizovala međunarodna mreža za standardizaciju medija - ABC. „Srbija se, kao ni ostale zemlje regiona, nije dobro pripremila za ekonomsku krizu u medijskom sektoru. Problem će, pre svega, nastati kada je reč o broju štampanih medija na tržištu“, kazao je predsednik regionalnog borda direktora ABC-a Branislav Novčić, prenela je Beta. Direktor ABC-a za Srbiju Sergej Petković poručio je da će među oglašivačima primat preuzeti internet kao veoma dostupno i ne naročito skupo sredstvo komunikacije." - Vest objavljena u današnjoj Borbi

U isto vreme, ministar kulture najavljuje da će omogućiti pomoć medijima tokom trajanja svetske ekonomske krize, kroz NUNS-ov program samopomoći, a ministar Dinkić da je počeo izlazak iz krize. Da li to znači da pomoći neće ni biti? A i ako bude, pitanje je kada, jer najave o pomoći traju već mesecima.
Želim takođe da dodam da je tema krize u medijima i krize medija, kako kod nas, tako i širom sveta, meni lično postala neopisivo dosadna. Ali, bojim se, neizbežna. 
Što se tiče citata na slici, izašao je kao jedan od slikovnih rezultata google upita 'media crisis'. 
Te eto ideje: Možd arazmisliti o tome šta bi bio taj 'the most daring course'?


3 comments:

irecevic said...

Koja je procena smanjenja oglašavanja na televizijama?

Media Mix said...

Ne znam, ali prema npr. ovim procenama TV su manje ugrozene http://mediaserbia.blogspot.com/2009/02/manji-prihodi-od-oglasavanja.html
No, koliko ja znam, neke nase TV kuce su prilicno ugrozene

Ivandima said...

Color Press Group u aprilu ostvarila rast prihoda od oglasa od 39% u odnosu na isti mesec prošle godine!
http://www.color.rs/novosti.html#april_prihod

Treba uzeti u obzir da je Color Press grupa najveci domaci izdavac casopisa.

Takodje na toj stranici se nalazi i tabela iz koje se tacno moze videti pad ili rast prihoda drugih stampanih medija u Srbiji.

Opet ovakve rezultate Color pressa treba uzeti sa rezervom, nisam siguran da li je u te rezultate usla i akvizicija novog casopisa...

Opet podvlacim, 2009 nece ostati upamcena kao godina u kojoj je nesto tesko prodati, vec u kojoj ce biti skoro nemoguce nesto naplatiti.