Monday, March 28, 2011

SHARE & Žene u tradicionalnim i novim medijima

Share program


Blizu tri četvrtine rukovodećih položaja u novinarstvu širom sveta zauzimaju muškarci koji obavljaju i dve trećine reporterskih poslova, rezultati su novog istraživanja, prenosi Bi-Bi-Si (BBC). Žene su najbolje zastupljene u Evropi, a najgore u Aziji, pokazala je studija koja je obuhvatila 170.000 osoba u 522 novinske i medijske kuće. Istraživači su ustanovili da je među novinarima zaposlenim u štampi, radiju i televiziji 65 odsto muškaraca i 35 odsto žena i da gotovo nikakav napredak nije postignut u odnosu na prethodnu anketu koja je sprovedena 1995.
(Pregled, 28. mart)

Sa druge strane, online mediji pružaju, barem u načelu, mogućnost mnogo samostalnijeg kreiranja uslova stvaranja i poslovanja, pa time i položaja.
O položaju žena u IKT sektoru bilo je govora na nedavno održanom skupu koje je organizovalo Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo. Osnovana je i Globalna mreža žena u IKT-u baš na inicijativu ministarke Jasne Matić i ministarstva koje je do skora (pre rekonstrukcije Vlade) vodila.

Na predstojećoj SHARE konferenciji o mogućnostima ženskog online aktivizma govoriće poznata egipatska blogerka Dalia Ziada, dobitnica Ana Lind nagrade za novinarstvo u 2010. godini za tekst "A space for unveiling the minds of young Muslim women". O njoj je pisao i časopis Time, a učestvovala je i na skupu koji je organizovao The Daily Beast - Women in the World, odakle je i You Tube snimak gore.



2 comments:

Jelena Mickic said...

O zastupljenosti, odnosno nezastupljenosti zena na rukovodecim polozajima, pa i u IKT/medijskom sektoru, koje je polje mog profesionalnog delovanja, u nasoj sredini nema mnogo pominjanja.

Nedavno sam naisla na veoma interesantna opazanja/komentare u svetskim medijima koja navode na razmisljanje o razlozima koji su doveli do ovakve situacije.

Narocito je indikativno ono sto primecuje Clay Shirky,
http://tinyurl.com/yefkgyj
da su njegove studentkinje u odnosu na muske kolege sklone umerenoj i skromnoj samopromociji, sto se poklapa sa primecenom razlikom u dinamici i nacinu komunikacije medju polovima, koju istice Susan C. Herring http://tinyurl.com/4mull7v

Zenski ugao gledanja na ovu temu je veoma jasno iskazan i u sledecim tekstovima:

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/the-womens-blog-with-jane-martinson/2011/mar/30/women-at-the-top-business

http://radar.oreilly.com/2011/03/would-i-attend-my-own-conferen.html

Media Mix said...

Hvala, Jelena, na primerima i linkovima. Obraticu paznju na ove tekstove, verujem da ce i drugima biti interesantni

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...