Tuesday, February 12, 2008

Blogovi i mediji - Isplative teme?

U tekstu sa početka 2006, "Blogs to Riches - The Haves and Have-Nots of the Blogging Boom", Njujork Magazin pominje isplative teme za blogove, prema dotadašnjim iskustvima:
"lucrative niches—gossip or politics or gadgets (or sex, of course)".
Kakva je, ili kakva bi mogla biti, situacija u tom pogledu kod nas?
Što se tiče gadgets, tehnike, IT sfere i još nekoliko bliskih tema - Polje je prilično popunjeno, a na Personal Magazin Blogu može se zadovoljiti dosta interesovanja iz ove sfere (i povodom rođendana podsetiti zašto blogovati), mada svakako postoje i druga mesta, no ne pratim baš ovu oblast.
Što se tiče seksa kao teme, ne znam da se neko ekskluzivno opredelio za pisanje o tome, možda grešim.
Ono što me ovde malo više interesuje bile bi teme politike i tračeva.
Tračevi o estradi i poznatima kao blog niša - mada sam primetila neke pokušaje, koji su uvek kopiranje sadržaja iz štampe - mislim da nemaju nikakve šanse u našem trenutnom medijskom okruženju. Jer, ideja takvih blogova - koji često dostižu veliku popularnost - jeste da se bez skrupula i biranja reči kažu neku pikanteriju (npr. Perez Hilton, ili već obrađeni Gawker) o poznatima. U SAD tabloidi nisu tako prisutni kao recimo u Velikoj Britaniji, te je uloga ovakvih blogova u tom smislu značajnija.
Kod nas, gde je broj što dnevnih, što nedeljnih tabloida zapanjujući, a njihov rečnik, fotografije i etički standardi takvi da ih se ni najrazuzdaniji underground anonimni bloger ne bi postideo, trač blog bio bi, uverena sam, unapred osuđen na neuspeh.
No, politički trač bio bi već druga stvar. Kod nas se o politici piše mnogo, i u medijima i na blogovima, ali ono što nedostaje jesu insajderske informacije. Naravno, pojavljuju se i one po dnevnim tabloidima, i to puno, no kako se za njih ne zna ni ko ih izdaje, ni zašto, pa tako ni čije interese zastupaju i kada, a i zbog njihovog ukupnog delovanja i nepostojanja razloga da im se veruje, njih ne bih računala. Dakle, ono što bi, cenim, bio puno pogodak, bio bi dobar blog nekog iz neke od političkih partija, možda neke manje ili neutralnije, tako da ima relativnu distancu prema svima, a opet dovoljno informacija (npr. neko iz G17?). Ili neko sa nekog zgodnog mesta u administraciji? Ne razumem se mnogo u administrativne strukture, ali sigurno postoji neko mesto gde prolazi dosta informacija. Te da znamo: Ko je koga nazvao kad je zategnuta situacija? Ko kome došao u nerazglašenu posetu? Ko su glavni igrači iz senke? Kad dođe do 'principijelnog' neslaganja koji se interes (možda UO?) brani? (Letovanja, zimovanja, ljubavnice, vikendice i marke odela, mada bi tradicionalno bile tema ovakvog blog stvaralaštva, već su dobrim delom obrađene i po tabloidima).
Što se isplativosti tiče, blogovi su kod nas još uvek u najboljim slučajevima beer money, te je bolje razmišljati u pravcu ranog pozicioniranja.

2 comments:

Goran Aničić said...

Tračevi o estradi i poznatima...
Zaista nema kvalitetnih, ili bolje reći nema uopšte, blogova odnosno web lokacija koje prate domaću estradu (takva - kakva je) svet.co.yu ima ogromnu posetu zahvaljujući ovome. Ali evo mogu da najavim, Color PRess Grupa bi trebala uskoro da pokrene jedna estradni portal koji bi bio lokacija za informisanje sa izvorišta dešavanja, jer mnogo toga ne uđe u štampana izdanja iz jednostavnog razloga - što nema dovoljno mesta.

Larisa Rankovic said...

E, pa to je ekskluzivna informacija:)
A i ova kombinacija, medij+blog/portal, koju sam previdela, ce svakako funkcionisati

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...