Sunday, February 10, 2008

Gawker i njegov svet, 4. deo

Treći deo je ovde.
U prepisci sa Ričardom Morganom 19. decembra 2007, koja je u stvari predstavljala Morganov intervju za posau u Gawkeru, Nik Denton, vlasnik Gawker medijske grupe, objašnjava svoju koncepciju i nove ideje za razvoj ovog medijskog trač bloga:
"...the ideal gawker item is something triggered by a quote at a party, or an incident, or a story somewhere else...and serves to expose hypocrisy, or turn conventional wisdom on its head ....and it’s 100 words long ....200 max ....any good idea can be expressed at that length"
Morgan je dobio posao. I napustio ga posle prvog radnog dana. Nešto pre toga, troje urednika je napustilo Gawker, što je dovelo do Dentonovog preuzimanja uloge izvršnog urednika, ali i do komentara na samom Gawker blogu tipa:

“What do Gawker and Bittany Spaers have in common?” asked a commenter with the user name Nutgraf. “They have both gone nuts.”

Odnosno, postoje krugovi, uključujući i Njujork Tajms - a to je već nešto - koji pišu ili pričaju da je Gawker blog u ozbiljnoj krizi - Delom dalje strategije, a velikim delom uredničkim i direktorsko/vlasničkim ponašanjem glavnog šefa.

Mislim da je ovo ipak momenat da zaključim kako smo mi ipak dovoljno geografski i makro-konceptualno daleko, te da 'brigu' o budućnosti oovog dela ove blog imperije prepustimo drugima.
Pošto mi je cilj bio da malo približim istoriju ove nove, značajne i uticajne vrste medijske grupacije, zasnovane na blogovima, i da ponešto kažem i o prošlosti čoveka koji ju je stvorio, o stilu i konceptima blogova, i društvenom i medijskom kontekstu njihovog jačanja, evo još dva podatka o njegovoj strategiji koja pokazuju originalan način ramišljanja i verovatno tajnu uspeha. Jer, kod njega očito ima puno toga za antipatiju, a svakako i isto toliko za uvažavanje i učenje.

Bonus podatak No1: Denton je do sada blogove lansirao ne kao rezultat istraživanja o tome šta bi trebalo da pokrene, već više na osnovu doživaljaja i mišljenja poznanika šta je to što bi bilo zanimljivo za čitanje.
Bonus podatak No 2: Razgovor za posao i CV nisu ono što će vam doneti posao Dentonovog blogera. "Forget about someone's resume or how they present themselves at a party. Can they blog or not? The blog doesn't lie." (Wired).
I to je to. Sve ostalo je sreća, talenat, prava ličnost u pravo vreme na pravom mestu, i onih 50 miliona dolara koje je prethodno zaradio, još u vreme prvog dot com buma.

p.s. Ovaj post ima 403 reči, ništa od rada kod Dentona

Kraj


update: Praktičan vodič - How to Be a Gawker

No comments:

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...