Izbora i izbornih kampanja imamo dosta, medija takođe, a ni realnosti (bogate događajima) ne nedostaje. Problem nastaje kad to troje treba uskladiti.
U novom broju Dosijea o medijima, publikacije Nezavisnog udruženja novinara Srbije, Snježana Milivojević, u tekstu koji sumira rezultate medijskog istraživanja izborne kampanje za predsedničke izbore 2008, piše da je za većinu birača izborna kampanja uglavnom medijska kampanja.
I objašnjava:
"Predsednik Boris Tadić, koji je na izborima 3. februara pobedio sa izrazito pro-evropskim programom, već u prvom predsedničkom pojavljivanju morao
je da poziva sugrađane da ne ruše ambasade, ne lome i ne pljačkaju strane prodavnice u Beogradu.
Građani koji su, uprkos velike polarizacije, većinski podržali evropsku budućnost, samo nedelju dana posle inauguracije predsednika, obreli su se u državi na novoj raskrsnici, sa novim rasporedom političkih snaga i potpuno suprotnom spoljno-političkom orjentacijom. Ništa od toga nije bilo tema u izbornoj kampanji, a ona na kojoj je predsednik pobedio, potpuno je zaboravljena."
Sada, nekoliko meseci kasnije, građani još umorniji, mediji i stranke u naizgled velikom poslu, a šta će posle svega biti sa realnošću, ko se usuđuje da prognozira?
2 comments:
Uh, teške teme za praznično jutro. Ne znam. Na izbore izlazim, zaokružujem to što mi savest kaže, al ne verujem da će biti bolje. Mislim da je jedino moguće da ostane ama baš isto ovako i to narednih 20 godina. Ništa od Evrope, integracija, bele šengen liste i tako to. Sve će ostati isto, muljavo i musavo. Sad sam se raspričala o politici, a to ne valja ovako rano. Sorry.
Da, tema ne deluje praznicno, ali ne stigoh da napisem ranije. Sa tvojim vidjenjem opste slike se generalno slazem, narocito u poslednja dva meseca, ali nemam predstavu kako ce se konkretno stvari razvijati posle 11. maja. To da nece imati veze sa sadrzajem onoga sto sad preko medija cujemo od kampanje (da ce cvece biti sarenije, a nebo plavlje itd), sigurno svi mozemo da potvrdimo
Post a Comment