Wednesday, April 2, 2008

Medijska polunedelja


Ove nedelje dobili smo informaciju da će TV pretplata poskupeti ponovo.

Zašto?

Zato.

***

Povodom jubileja Studija B, u Nivou 23 gostovala je Lila Radonić. Sećajući se početaka TV Studio B na početku 90ih, vrlo je precizno primetila da je najopštija priča i sad ista kao i tada: Da li hoćemo u Evropu ili hoćemo nekim svojim putem u nepoznato, i sve vezano za to. Razlika je, međutim, u tome što se tada vodila daleko smislenija, angažovanija i zanimljivija rasprava, sa mnogo više aktera, a da se sada, manje više, medijska diskusija na tu temu svodi na izjave političara koji su za i koji su protiv (u njihovim formulacijama to obično glasi: da, ali...).

Kao komentar na njenu tačnu opservaciju dodajem da je to delom razumljivo iz nekoliko razloga:

1. Većina ljudi se smorila objašnjavajući nešto što je tako jasno. Ako 2008. i dalje nekome treba objašnjavati da je EU ok, onda je to stvarno zaludan i dosadan posao.

2. Većina medija je ili komercijalizovana, ili ima profesionalne-etičke i druge probleme (da se sad ne upuštam u tu temu)

3. Deo diskusije obavlja se u online svetu, na blogovima, forumima ili Facebook grupama.

***

Već sam pisala o problemima korišćenja interneta i blogovanju na Kubi. Danas čitam na Netnovinaru o tome da je blog "Generacion Y", Yoani Sanchez, blokiran za posetioce na Kubi. Blog ima i verziju na engleskom, ono što sam pogledala deluje vrlo zanimljivo - retka prilika da se čita o životu na Kubi iz prve ruke.

***

Jelica Greganović je na B92 blogu pre neki dan objavila post o tome kako postati i ostati novinar i kako sve to izgleda trenutno u Sloveniji kad ova zemlja predsedava EU - iste one za koju mi, kao što znamo, ni skoro 20 godina kasnije nismo baš rešili da li nam treba.

5 comments:

elektrokuhinja said...

Mislim da bismo svi kolektivno trebali da izbacimo televizore iz stanova, kupimo lepo tv kartice pa na kompu gledamo šta nam volja. U tom slučaju se ne plaća TV pretplata. Moja koleginica to uradila.

Larisa Rankovic said...

Kad RTS imas preko kablovske (ciji je kvalitet posebna prica, bar kad se radi o IKOMu), dakle placas ga duplo, a ne gledas uopste, onda je bacanje para mnogostruko

Sebe Sebi Na Dar said...

ja ne placam i ne gledam, ali dobijam rachun, i cifra rasteeee

elektrokuhinja said...

Moji svi gledaju preko sbb-a. Na kompu, preko kartice. I ne plaćaju pretplatu. Odjavili se. Navodno je to samo ako imaš tv aparat u kući. Za ostalo ne mogu da ti naplate.

Sebe Sebi Na Dar said...

ja nikako ne mogu da nemam tv
ja oko sebe imam 2 tv ovisnika, jedan o crtacima, drugi o shaltanju, rekla bih
ali niko ne gleda rts

a kad ne bih imala tv...ne bih imala svoje mesto pokraj moje igrachke )))

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...