Thursday, February 14, 2008

Gotova evropska žurka


Domaći političari i domaći tajkuni ovih dana uspešno rade u istom duhu.

"Glavni urednik nedeljnika „Evropa” Dušan Veličković izjavio je juče da je odlukom vlasnika Filipa Ceptera taj list prestao da postoji, ali da će urednička i novinarska ekipa nastojati da nađe način da „prvi evropski njuz magazin u Srbiji” i dalje izlazi.
Cepter je, kako je njegov zastupnik preneo redakciji, odlučio da list i preduzeće likvidira iz finansijskih razloga. „Nadam se i verujem da će se vlasnik, bez obzira na to što se u gašenje lista i likvidaciju firme krenulo iznenada i brzo, džentlmenski i s punim uvažavanjem rastati od novinara koji su, pogotovo u poslednjih šest meseci, uložili ogroman napor da list učine vrhunskim evropskim njuz magazinom”, kazao je Veličković za Betu. " (Politika)


Evropu sam već pominjala kao veoma pozitivan primer na našem medijskom polju. Na žalost, potrajalo je kratko, samo nekoliko meseci, u ovoj poslednjoj fazi, sa Dušanom Veličkovićem i odličnom ekipom koju je okupio. (Ranije verzije časopisa ću radije ignorisati ovom prilikom, ali ako neko nije to tada pratio, može da pogleda Standard da dobije ideju).

Nisam mislila da ova nova Evropa može da napravi neki veliki tiraž, još manje profit, u društvu i čitalačkoj situaciji kakvu imamo, ali sam mislila da neko sa bogatstvom kao Cepter može sebi da priušti da ima dobar neisplativ časopis koji bi pozitivno uticao na njegov imidž itd. No, to očigledno nije slučaj. Šteta.
update:
Pošto sam nekoliko dana bila offline, još informacija i linkova ima kod Ivana Bevca. Deo intervjua Bebe Popovića koji se odnosi na Evropu je ovde, ukucajte 'zepter' et voila.

5 comments:

Anonymous said...

Nisam mislila da ova nova Evropa može da napravi neki veliki tiraž, još manje profit, u društvu i čitalačkoj situaciji kakvu imamo, ali sam mislila da neko sa bogatstvom kao Cepter može sebi da priušti da ima dobar neisplativ časopis koji bi pozitivno uticao na njegov imidž itd. No, to očigledno nije slučaj. Šteta.
Samo tržište diktira da li će neki magazin postojati ili ne, i tu nema sentimentalnosti. Bez obzira koliko su čitaoci ili uredništvo vezani za magazin, ukoliko on ne stvara profit - on se gasi, a istovremeno postoji veliki broj faktora koji utiču na tržišni uspeh.

Larisa Rankovic said...

Nisam ni govorila o sentimentalnosti. Teško da u roku od nekoliko meseci jedna koncepcija časopisa može da pokaže svoju pun potencijal. U raznim drugim zemljama vlasnici projektima daju i po nekoliko godina da se proizvod razvije, i proba da nađe svoje mesto na tržištu. Uostalom, za različite vrste štampe stvar funkcioniše različito, i start ne mora svugde da bude isti. Ono što meni nije jasno jeste činjenica da Cepter sigurno nije mogao zamišljati da će se u roku od nekoliko meseci desiti ne znam kakvi spektakularni tržišni rezultati sa ovakvom vrstom magazina, te se stoga moglo pretpostaviti da mu je cilj bio nešto drugo, npr. to da radi na svom imidžu. A kako se on već uključivao u različite društvene aktivnosti, može se zaključiti da mu imidž nešto znači, tj. da mu profit nije jedina sfera interesovanja (ne kažem da je to što bi nekome profit bio jedini interes samo po sebi loše). Elem, zaključujem da ako je on ušao u ovakav projekat, a onda ga tako brzo napustio, da se igrao na jedan način koji je meni neozbiljan

Anonymous said...

Šteta, taman sam počeo da ga kupujem...

Anonymous said...

strah je cudo...samo toliko. pozdrav larisi...

Anonymous said...

Muka mi je od srpskih medijskih magova. Mislim na Mitroviće i ostale Čobane

Metodologija fact-checking sajtova

Jedan tekst od pre pet godina, i dalje može biti koristan, mada su se stvari svakako izmenile u međuvremenu.  FACT-CHECKING SAJTOVI -...