Tuesday, December 23, 2008

Internet i štampa/TV, spajati ili ne?

Na početku ove godine objavila sam u NetNovinaru tekst o korišćenju online strategija za razvoj i održivost  medija.

Na kraju, evo dve potpuno suprotstavljene priče i predloga rešenja: Ljudi iz dva različita medija u Americi (LA Times i TriCityNews) tvrde da im je:
a) Korišćenje interneta spasilo posao
b) Nekorišćenje interneta spasilo posao.

Ja lično mislim da dosta zavisi od konkretnog slučaja, prirode i karaktera samog medija, i da su uvek mogući izuzeci. Pa ipak, moje iskustvo je takvo da ću i na najbolji svetski časopis lako zaboraviti i naći nešto drugo, ako nema dobrog web sadržaja da se zbog njega vraćam. Činjenica da neku propuštenu radio ili TV emisiju nije moguće naknadno pogledati, takođe je vrlo frustrirajuća. TV B92 koja na novom web servisu pušta emisije sve zajedno sa reklamama, mislim da ima potencijalno dobro rešenje kako da bude i na netu, i da ne smanjuje broj onih koji će potencijalno videti reklamu (uz tu prednost što ih je na netu moguće preskočiti) . 

Ukratko, čast izuzecima koji su se snašli i bez njega, glasala bih da bolju budućnost imaju oni koji aktivno i kvalitetno koriste internet. 


1 comment:

Darko said...

Zdravo Larisa, zanimljiv prilog.
Interesantan je ovaj pristup u ignorisanju online medija za razvoj binisa od strane direktora casopisa.
Nisam siguran koliko ce jos dugo stampani mediji biti aktuelni. Da li imas neku statistiku o citanosti stampanih medija (tipa, ukupno, po starosti, po tematici itd.)

Na trziste ce u narednim godinama izaci "elektronski papiri" koji bi mogli da budu naslednici stampanih medija. Osecaj slican, ali bez hrpe stranica. Tu pored prakticnosti, dolazimo i do brige o ekologiji.

Mada onlne medijum bi ovakvoj kompaniji mogao da bude izuzetan medij za plasman informaciju u formatu u kojem to novinama nije moguce uraditi: video i radio. A tu je i mogucnost za zaradu od drugih tipova reklama. Mislim da oni nece jos dugo, ako ne promene pristup.

Pozdrav,
Darcoman